66479486 021

8448763 0912

19:00 الی 08:30

Controltak@gmail.com


شماره تماس: 021-66479486

شیر موتوری
 - 
نویسنده: مهندس سعیدی
 - 
تعداد بازدید: 11242

شیر موتوری

شیر موتوری

*توجه : در این بخش به معرفی شیر موتوری پرداخته ایم ، اما به جهت مشاهده و خرید انواع شیرآلات و شیر موتوری به قسمت محصولات شیرآلات ما رجوع نمایید.

شیرآلات صنعتی در انواع مختلف متناسب با نیاز طراحی می گردند ، شیر موتوری Motorized valve یکی از انواع شیرآلات می باشد که در صنعت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد . این شیرها در ابعاد و اندازه های مختلف با توان متنوع نسبت به نیاز ، طراحی و عرضه می گردد . تعاریف زیادی جهت شیر موتوری وجود دارد که ما مهندسین کنترل تک ضمن فروش انواع شیر موتوری ، در این بخش با انتقال اطلاعات و دانش خود سعی به معرفی این ولو با بیانی ساده نموده ایم .

درواقع شیر موتوری نوعی شیر برقی می باشد ، اما نه از نوع تکضرب ، بلکه از نوع تدریجی ، چرا که باز و بسته شدن شیر متناسب با مشخصه ی موتور نصب شده و سایز پایه مستلزم صرف چندین ثانیه می باشد . که البته مدت زمان متناسب با نوع و مدل موتور متفاوت می باشد .

شیر موتوری از دو بخش اصلی پایه و اکچوئیتور تشکیل شده است . پایه که عموما از نوع بال ولو یا همان شیر توپی می باشد که در متریال های مختلف و سایز و استاندارهای متنوع در تیپ دو راهه و سه راهه می باشد . اما مهمترین مشخصه ی این نوع شیر ، اکچوئیتور آن می باشد که با نام های موتور ، اکچوئیتور برقی ، الکتریکال اکچوئیتور شناخته می شود . اما به جهت نوع عملکرد اکچوئیتور به صورت روتاری " چرخشی " ما همان نام اکچوئیتور موتوری را می پسندیم.

بله ، درست متوجه شدید ، اکچوئیتور این شیر از نوع الکتریکی می باشد و توسط جریان برق عمل می نماید . به همین جهت این شیرها به شیر موتوری معروف می باشند . جریان مورد نیاز جهت محرک موتور می تواند AC و یا DC باشد . همچنین همانطور که اشاره شد مدت زمان عملکرد صفر تا صد موتور جهت باز و بسته کردن شیر بسته به مدل موتور چندین ثانیه به طور می انجامد و به صورت تدریجی عمل می نماید.

مشاهده و فروش شیرآلات صنعتی

فروش شیر موتوری

فروش شیر موتوری در فنی مهندسی کنترل در انواع دو راهه و سه راهه با نازلترین قیمت و برندها ی معتبر صورت می پذیرد . بنا به خواست مشتری اکچوئیتور های قابل ارائه به صورت AC  و یا DC می باشد . فروش شیر موتوری در انواع کتریال پایه ی به صورت برنجی جهت صنایعی همچون تاسیسات ساختمان و پایه ی استیل جهت صنایع بخار ، اسیدی ، لبنی ، غذایی و ... می باشد . نیاز آشنایی کامل مشتریان به شیر موتوری ما را براین داشت ضمن فروش شیر موتوری ، دانش و اطلاعات فنی این محصول را نیز در اختیار مشتریان و علاقه مندان به ابزاردقیق قرار دهیم . چرا که کنترل تک به بالا بردن سطح آگاهی مشتریان جهت خرید ی مطمن می اندیشد . در ادامه به بررسی بیشتر شیر موتوری پرداخته ایم . ضمن مطاله مطلب پیش رو جهت خرید مطمئن با واحد فروش شیر موتوری ما در ارتباط باشید .

محصولات مرتبط :

شیر توپی موتوری خنبره        شیر توپی برقی کنوال     

 شیر موتوری

عملکرد شیر موتوری

شیر موتوری اغلب در صنایع برودتی و حرارتی ، سیستم های تهویه مطبوع و ... مورد استفاده قرار می گیرد ، هرچند این مصرف عموم این تجهیز است و در دهها موارد و صنعت دیگر نیز کاربرد دارد . با اتصال جریان برق به موتور شیر ، فعل ولو تغییر می کند ، یعنی در صورتیکه نرمال باز باشد بسته می شود و بلعکس اگر نرمال بسته باشد باز می گردد . اما نوع موتورها در چندین تیپ بنا به مصرف ، ارائه می گردد. از شیر موتوری متناسب با مشخصه ی فنی می توان جهت سیالات مایع و گازی همچون بخار ، هوا ، آب ، سوخت ها و .... استفاده نمود . نوع عملکرد موتور معمولا به سه نحوه ذیل می باشد :

1 - در برخی از شیر موتوری ها با اتصال جریان شیر تغییر حالت می دهد و با اتصال مجدد جریان به حالت قبل بر می گردد.

2 – در نوع شیر موتوری فنر برگشت ، با اتصال جریان شیر تغیر حالت داده و با قطع جریان اتوماتیک به حالت اولیه تغیر حالت می دهد.

3 – در نوع سوم با اتصال جریان شیر موتوری تغییر حالت داده و جهت تغییر وضعیت به حالت قبل باید مثب و منفی جریان جابجا شود . 

مشاهده و فروش شیرآلات صنعتی

شیر موتوری سه راهه

در شیر موتوری سه راهه پایه دارای سه مسیر می باشد که می تواند دارای یک ورودی با دو خروجی ( تقسیم کننده یا دایورتینگ ) و یا دو ورودی یک خروجی ( مخلوط کننده یا میکسینگ ) باشد. از برخی کاربردهای شیر موتوری سه راهه می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

هرگاه دمای هوای محیط داخلی ساختمان در تابستان به دمای مطلوب برسد، از طریق ترموستات به شیر موتوری سه­ راهه فرمان داده می شود که آب خنک کمتری به کویل آب سرد هواساز ارسال نماید و به همین ترتیب در زمستان برای آب گرم ورودی به کویل هواساز از شیر سه راهه موتوری در انواع دستگاه های تهویه مطبوع و خنک کننده نظیر انواع فن کویل و هواساز نیز استفاده می شود.

یکی دیگر از کاربردهای مهم شیرهای موتوری سه راهه ، استفاده در پکیج های گرمایشی دومبدل می باشد. همانطور که می دانید پکیج های دیواری یا زمینی دومبدل، وظیفه تأمین گرمایش مورد نیاز محیط (رادیاتورها) و تأمین آب گرم مصرفی را توأمان بر عهده دارند. هنگامی که شیر آب گرم باز می شود و مصرف کننده منتظر لمس آب گرم است، شیر موتوری باعث هدایت آب گرم از مبدل حرارتی ثانویه تعبیه شده در پکیج می گردد.

 شیر موتوری سه راهه

شیر موتوری پکیج

همانطور که اشاره شد یکی از کاربردهای مهم شیر موتوری استفاده در پکیج ها می باشد . به همین جهت برخی از کسبه به غلط شیر موتوری را شیر موتوری پکیج اطلاق می کنند . از این جهت عرض کردیم به غلط ، به جهت اینکه یکی از صدها کاربرد شیر موتوری استفاده در پکیج است و نباید صرفا به شیر موتوری پکیج نامگذاری گردد .

موتور ، شیرهای موتوری پکیج دارای سه اتصال الکتریکی می باشند :

 - ترکیب اتصالات 1 و 2 و حرکت آن ها به سمت پایین باعث باز شدن مسیر آب گرم مصرفی

- ترکیب اتصالات 2 و 3 و حرکت آن ها به سمت بالا باعث باز شدن مسیر مدار گرمایش در پکیج های گرمایشی می گردد.

البته پکیج هایی که با یک مبدل کار می کنند و به آن ها پکیج تک مبدل اطلاق می شود، فاقد شیر موتوری سه راهه می باشند.

 قیمت شیر موتوری

قیمت شیر موتوری متناسب با نوع شیر که دو راهه باشد یا سه راهه ، همچنین پارامترهایی همچون سایز ، متریال ، برند ، نوع موتور و ... متغیر است . جهت استعلام قیمت شیر موتوری با بهترین پیشنهاد با کرشناسان ما در ارتباط باشید . فروش شیر موتوری در فنی مهندسی کنترل در انواع دو راهه و سه راهه با نازلترین قیمت و برندها ی معتبر صورت می پذیرد . بنا به خواست مشتری اکچوئیتور های قابل ارائه به صورت AC  و یا DC می باشد . فروش شیر موتوری در انواع کتریال پایه ی به صورت برنجی جهت صنایعی همچون تاسیسات ساختمان و پایه ی استیل جهت صنایع بخار ، اسیدی ، لبنی ، غذایی و ... می باشد. ضمن مطاله مطلب فوق ، جهت خرید مطمئن با واحد فروش شیر موتوری ما در ارتباط باشید . قیمت شیر موتوری مناسب و با کیفیت ، فقط در مجموعه کنترل تک یافت می شود .

ارتباط با کارشناسان جهت خرید

سوالات متداول

شیر موتوری نوعی شیر صنعتی می باشد که اکچوئیتور آن الکتریکال روتاری " موتور " می باشد و به صورت تدریجی " تاخیر ثانیه ای " مسیر سیال را باز و بسته می نماید.
فروش شیر موتوری در انواع شیر موتوری دو راهه ، شیر متوری سه راهه و شیر موتوری پکیج ... در متریال های برنجی ف استیل و فولادی با نازلترین قیمت شیر موتوری ارائه می گردد.
امتیاز دهید
نظرات کاربران

فعلاً نظری برای این مقاله ثبت نشده است.